پنبه و الیاف سلولزی و مدیریت بحران

پنبه و مدیریت بحران

پنبه به واسطه کاربدهای تکنیکی که دارد، در حال توسعه کاربدهایی در زمان مدیریت بحران کنونی است. اخیراً ، بزرگترین شرکت نفت و گاز هند ، ONGC از تشک جاذب با پایه پنبه برای جذب نشت روغن استفاده می کند. فیلترهای مبتنی بر پنبه در طول همه گیری COVID-19 کاربردهایی را در پوشش چهره پیدا کرده اند.

وضعیت COVID-19 نشان داده است كه پنبه بر پایداری ویروس ها تأثیر گذار است، كه این امر در تولید محصولات متقابل مانند ماسك بر پایه  مواد سلولزی بسیار مهم است. تحقیقات نشان داده است که پنبه نسبتاً سریع تر از پلاستیک باعث بی ثبات سازی ویروس می شود.

ماسک های 100% پنبه ای

این ماده یک لیف مهم  در زنجیره تأمین مد و پوشاک است و علاقه بالایی به کاوش کاربردهای جدید برای آن در بخش های بهداشتی و محیطی در حال ظهور است. به آرامی ، محصولات این دسته در بخش های مدیریت بحران بهداشت و سلامت و بخش های زیست محیطی نفوذ می کنند. به مدت 21 سال، آزمایشگاه بی بافت و مواد پیشرفته در دانشگاه فناوری تگزاس، در زمینه کاربردهای پیشرفته این مواد تحقیق کرده است. اخیراً فعالیتهای تحقیقاتی در حال تجاری سازی هستند.

مثال های صنعتی

به تازگی حصیرهای پنبه ای به عنوان جاذب روغن در جوامع بین المللی به رسمیت شناخته شده اند. اخیراً ، طی 10 تا 12 جولای ، لایی های جاذب مبتنی بر پنبه به طور موثری توسط ONGC در سایت های چاه نفت هند مورد استفاده قرار گرفته است. ONGC  بزرگترین شرکت نفت خام و گاز طبیعی هند است و با بیش از 30،000 کارمند در رتبه 18 در بین رقیبان جهانی خود در عملیات نفت و گاز قرار دارد.

نفوذ فن آوری جاذب مبتنی بر این ماده به این شرکت برتر هندی یک نقطه عطف با توجه به پذیرش آن به عنوان یک لیف با کارایی بالا است. طبق گفته نامبی سرینیواسان، حصیرهای بی بافت مبتنی بر پنبه از مرحله آزمایش به مرحله استفاده تجاری ارتقا یافته اند. نامبی سرینیواسان، در مورد پذیرش محصول توسط ONGC ، اظهار داشت: “این سفارش برای ما بسیار مورد انتظار و معتبر بود. با نتایج مثبت اخیر لایی های مبتنی بر پنبه ، در یک سایت ONGC ، ما اطمینان داریم که سفارش ONGC فرصت های جدیدی را در سطح جهان باز می کند. “در همین راستا ، لایی های بی بافت مبتنی بر این ماده در حال یافتن کاربردهایی به عنوان فیلتر در پوشش های صورت هستند.

منبع: http://textilefocus.com/cotton-crisis-management/

شرکت دانش بنیان شیمیایی سلیس با بیش از 30 سال سابقه تولید کننده انواع مواد تعاونی نساجی می باشد. جهت دریافت دیتاشیت و نمونه و یا اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.