کاربد بی بافت ها برای ماسک های صورت

تقاضای جهانی برای ماسک های صورت پزشکی درجه یک و N95 در اوایل سال 2020 با شروع بیماری همه گیر COVID-19 افزایش یافت. سازمان بهداشت جهانی تخمین زده است که 89 میلیون ماسک پزشکی در سطح جهانی فقط برای محافظت از ارائه دهندگان خدمات پزشکی مورد نیاز است. با این وجود تقاضا برای ماسک بسیار فراتر از محافظت از پرسنل پزشکی است. در حدود 50 کشور جهان ، شهروندان عادی نیز به دنبال ماسک برای پیروی از دستورات ماسک پوشیدن دولت و توصیه های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) می دانند.

شیوع سریع و شرایط این بیماری همه گیر بر زنجیره های تأمین تجهیزات پزشکی در سراسر جهان اثر گذاشته و سبب کمبود عظیم تجهیزات محافظت شخصی (PPE) به ویژه ماسک های صورت شده است. ناگهانی کمبود جهانی ، دسترسی به انواع مختلفی از PPE را با هر قیمتی سخت می کند.

بنابراین تولیدکنندگان در آمریکا، استرالیا ، هند و سایر کشورها در حال گسترش و تقویت زنجیره های عرضه محصولات پزشکی و تولید ماسک صورت از طریق سرمایه گذاری در ظرفیت بی بافت ها و خطوط جدید تولید ماسک صورت هستند. طبق برآوردهای بازار، طی 5 تا 7 سال آینده خرید ماسک صورت با نرخ های چشمگیری افزایش می یابد.

بی بافت های SMS

هزینه تمام شده پایین و کاربرد های متنوع پارچه های بی بافت باعث شده است تا در جلوگیری از شیوع بیماری ها، در جهان در صف اول مبارزه باشند. پارچه های یکبار مصرف می توانند محافظ مؤثر و ارزان در برابر میکروارگانیسم ها باشند. نکته اصلی اثربخشی آنها در ساختار چند لایه آن ها است ، که شامل یک لایه داخلی با وزن 10 تا 25 گرم در هر متر مربع، یک لایه بیرونی پلی پروپیلن اسپان باند با وزن 25 تا 40 گرم در متر مربع و یک لایه میانی، معمولا 25گرم بر متر مربع پلی پروپیلن حاصل از روش meltblown، می باشد.

در حالی که لایه های داخلی و خارجی پلی پروپیلن اسپان باند ساختار و اثر محافظتی  محصول را فراهم می کند ، این لایه میانی (پلی پروپیلن meltblown) است که برای فیلتر کردن عوامل بیماری زا مهم است. اگر الیاف meltblown موجود در این لایه در طول تولید بار منفی داشته باشند ، می توانند ذرات بسیار کوچکی را جذب و نگه دارند. با توجه به چنین فناوری ای، به همراه طراحی تخصصی و تولید با کیفیت بالا، محصولی مانند ماسک های جراحی می تواند به طور موثری از پرسنل پزشکی که با بیماران COVID-19 کار می کنند، محافظت کند.

منبع:

https://www.textileworld.com/textile-world/features/2020/07/nonwoven-fabrics-ultrasonic-welding-face-masks-for-the-world/

شرکت دانش بنیان شیمیایی سلیس با بیش از 30 سال سابقه تولید کننده انواع مواد تعاونی نساجی می باشد. جهت دریافت دیتاشیت و نمونه و یا اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.